De eerste week - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Anneisloesoe - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Anneisloesoe - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg

27 Februari 2016 | Indonesië, Singaraja

Salamat Pagi!( goedemorgen)

Ik ben hier nu bijna 2 weken. De weken zijn voorbij gevlogen.
De eerste week was erg intensief. We hebben veel dingen gezien en gedaan. Een enorme cultuurschok gehad en alles was erg wennen in het begin.
Ik woon met 6 andere studenten in een huis. We hebben een erg leuke groep waar ik mij de komende maanden echt wel mee ga vermaken! Het is een (te) groot huis en in het midden staat zelfs een boom. Er is totaal geen sfeer in dit huis.
Het huis is erg vies en onhygiënisch, ook lopen er veel kakkerlakken, mieren en gekko's. Er is geen warm water en het is erg warm. Gelukkig hebben we wel wifi en een ventilator op de kamer. Op mijn kamer heb ik een bureau een kast en een bed. Snel foto's opgehangen en mijn spulletjes uitgestald om een klein beetje sfeer te maken.
Het is moeilijk om in slaap te komen door de warmte. Ook wordt ik elke dag lek geprikt door de muggen ondanks ik de hele dag DEET opsmeer. Om 4:45 gaat elke nacht de moskee af, wat mij elke nacht wakker maakt.
In indonesie eten ze veel rijst. Dit betekent dat ik bijna 3 maaltijden met rijst( of mie/noodles) per dag eet.
De eerste weken moesten we elke dag vroeg opstaan. Natuurlijk zetten we allemaal de wekker iets te laat waardoor het in de ochtend een chaos was. We liepen als een hoop drukke mieren door elkaar, maar kwamen toch bijna elke dag op tijd van bestemming. We hebben veel lol met z'n allen en kunnen goed met elkaar overweg.
CULTUUR
De omgeving is erg armoedig. Mensen werken hard voor een klein beetje geld. Ze zijn blij als ze 10 cent per dag kunnen verdienen. We zijn erg rijk in dat opzicht.
Het is om ons heen ook erg vies. Erg veel uitlaatgassen van het drukke verkeer hier. Iedereen heeft hier een scooter. Daarnaast zijn er geen wc's zoals wij ze hier kennen. Ze hebben een gat waar ze hun behoefte in doen en er is nergens wc papier.
In deze cultuur doen ze alles met hun rechterhand.......


UPDATES
Ik ben niet zo goed in mooie verhaaltjes schrijven dus als je denkt ik wil een mooi blog lezen... lees dit dat vooral NIET. :)
Ik schrijf dit blog voor mezelf om het later terug te lezen en voor de mensen om mij heen die benieuwd zijn hoe het met me gaat en wat ik hier allemaal doe en zie.

Dag 1 : DE REIS
Na een kort afscheid op Schiphol, zal mijn avontuur gaan beginnen. Het was moeilijk om afscheid te nemen. Even een dikke knuffel aan iedereen en proberen niet meer om te kijken en door te lopen. Nog een laatste keer zwaaien en op naar het vliegtuig.
De vlucht van 24 uur viel reuze mee. We kregen zo'n 3 keer avondeten wat goed te doen was.
We zijn geland op Jakarta. Wat een indrukken nu al. Op het vliegveld voelde ik me al helemaal bekeken. Iedereen keek om als je langsliep,zelfs kleine kinderen. We waren de enige blanken. Voor het eerst in mijn leven voelde ik me echt anders dan anderen om ons heen.
We moesten 2 uur wachten op de taxi. Mensen om ons heen begonnen gesprekken met ons. Ze vonden het geweldig om met ons te praten.
Eindelijk daar kwam de taxi. Elke seconde dat ik in de taxi zat heb ik mijn ogen uit gekeken. Vol verbazing keek ik naar het verkeer en de rest eromheen, 1 grote chaos !! Alles reed maar door elkaar heen, iedereen haalde elkaar in en toeterde, er zat nog geen 50 cm afstand tussen, ik kon niet geloven dat dit verkeer goed ging. In Nederland zou er om de minuut een ongeluk gebeurd zijn. Met z'n allen inhalen, met 4 of 5 mensen op een scooter, het kon allemaal.
Gelukkig aangekomen in het hotel. Een super mooi hotel. Nog even wat eten en dan lekker slapen. Wat heerlijk kebab op de kaart ! 1 Hap en mijn mond stond in de fik, aii dit is even wennen.

Dag 2: JAKARTA
Wat een hitte, 30 graden en de zon brand fel. Welkom in Indonesië.
Vandaag een dag naar Jakarta. Een dag met ontzettend veel indrukken.
Te beginnen bij de grootste moskee van de wereld, wat een gebouw zeg! In de verte was een kerk te zien, wat een mooi beeld.Hier binnen moesten we een uniform dragen, pff wat ontzettend warm.
Daarna gingen we naar een groot plein, hier was veel te zien , het leek op de dam in Amsterdam. Op een gegeven moment kwamen er allemaal mensen naar ons toe. Ze wilden allemaal met ons op de foto, selfie hier en selfie daar. Het begon met een stuk of 10 mensen maar op een gegeven moment stonden er wel 100 om ons heen. Ik wist niet wat me overkwam, we waren net een attractie of beroemdheid. Het was heel grappig maar ik zou het niet langer dan een uur volhouden. We gingen even wat eten en daarna naar een vissersdorpje. Met mijn neus dicht liep ik door de armoedige straatjes. Mensen woonden onder bruggen en als ze geluk hadden in een piepklein hutje. Ik kon niet wennen aan de vieze lucht, het stonk er enorm.
Als laatste met z'n allen in de tuktuk's gepropt, dood eng om deel uit te maken van dit verkeer!

DAG 3:

DAG 4:

Week 2
De intensieve week is voorbij en onze docent is weer naar Nederland. Vanaf nu moeten we het zelf doen. We leven in een primitieve omgeving.

Tags: Geen , tags

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Singaraja

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2016

De eerste week

Actief sinds 06 Maart 2016
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 1325

Voorgaande reizen:

06 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: